Workshop Creatief Schrijven
|
Workshop Creatief Zakelijk Schrijven
|
|
Schrijven is visualiseren. Je vertélt niet wat er gebeurt, maar laat het zíen. Oftewel: Show, don’t tell. Een van de belangrijkste principes bij het schrijven van fictie. Net als zintuigelijk schrijven, waarbij je de lezer laat voelen, proeven, ruiken, horen en zien. In de workshop Creatief Schrijven zet je je zintuigen op scherp, om je verbeelding te ontgrendelen. Vanuit mijn ervaring als schrijver neem ik de deelnemers mee in het schrijfproces.
Een workshop voor bibliotheken, scholen en boekhandels. |
Een zakelijke tekst is doel- en resultaatgericht. Je weet voor wie je schrijft, wat je met de tekst wilt zeggen en ermee wilt bereiken. Maar met een gortdroge tekst sla je de plank gegarandeerd mis. De vraag is dus: hoe schrijf je zo, dat je met een zakelijke tekst de aandacht van je doelgroep vangt? Het antwoord: een creatief sausje doet wonderen. Aan de hand van praktische schrijftechnieken leer je hoe je een tekst lekker laat bekken.
Een workshop voor bedrijven, organisaties én individuen. |